onsdag den 15. oktober 2014

En uge med arbejde og temmelig lidt søvn

I denne uge er jeg faktisk ikke arbejdsløs, men har meldt "midlertidigt arbejde", da jeg afvikler børneteaterfestivallen "Filiorum præsenterer...Efterårsforestillinger". Det bliver afholdt i Sølyst - et fornemt palæ med udsigt over Øresund, hvor de kongelige skydebrødre holder til. Det er lidt vildt at gå fra stort set udelukkende hjemmearbejde foran computeren til rigtig mange timers intenst arbejde med masser af publikumskontakt. Inklusiv krammere af børnehavebørn på vej hjem fra arrangementet. Men det er super sjovt, og skønt både at se børneteater og se børn se børneteater og bagefter lave kunst om forestillingerne. Det er for længe siden, jeg har gjort det, men nu vender jeg lidt tilbage til dengang, jeg som studerende skrev flere artikler om børneteater. Sjovt som tingene går i ring, og erfaringer jeg ikke nødvendigvis havde troet ville blive relevante, pludselig er det igen.

Det er vildt fedt at gå på arbejde, have en vigtig funktion, som får tingene til at køre og mærke, at folk er glade for det, man gør. Det bør de, der tror, at folk hellere vil være på dagpenge end have et job godt blive mindet om. Hvis der da stadig findes nogle, der virkelig tror det.

Men bortset fra det, så vil jeg nu sige, at fra at være ledig og til at afvikle festival på kun én uge, det er en ret heftig acceleration. Især midt i en flytning. Så jeg er så småt begyndt at glæde mig til en fridag - og den vil føles som en fridag på en ganske anden måde end fridage føles, når man er ledig. Så kan jeg måske nå til at få pakket de flyttekasser ud...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar